Handgjorda varor möter gruppköp

En ny satsning på online gruppköp öppnade betavärkningar idag. James Eliason, även av Eliason Media och Uppward, kontaktade grundare Levi Rosol, även av ScoreYard och en bidragsgivare för Silicon Prairie News, med tanken efter att ha läst det genom sin flickvän, skulle vara craver Julie Deeds. gör Gå Ner I Vikt På En Vecka ett testförkläde över semestern började hon att undersöka alternativen online för att sälja förkläden. Hon blev omedelbart mycket försiktig med hur man hoppa rätt in och sälja på webbplatser som Etsy, där hon skulle konkurrera mot placering på platsen och hur hon skulle driva intresse för sina produkter. Inte bara det men det borde finnas ett bättre sätt att stimulera köpare att hjälpa till att sprida ordet om den specifika produkten eller säljaren, vilket blir en mycket mer social inköpserfarenhet. Jag såg några hål på marknaden, närmade mig Levi om projektet och vi bildade tillsammans. Det är där handgjorda Gå Ner I Vikt Snabbt Piller varor möter gruppköp. Det här ställer frågan: Finns det en marknad för gruppköp i hantverk?

gör vår första forskning, säger Rosol, har funnit en ganska stor marknad för handgjorda varor som mest visat sig av Etsy-tillväxten (i genomsnitt 7,85 försäljning på 19,08 USD per säljare, nästan 1 miljard sidvisningar i december 2010).

(Besökt 1 gånger, 1 besök idag)

PopularNewSimple Strat positionerat för hög tillväxt i marknadsföringsstrategin rymden Missouri-baserade Lean Media stänger $ 500,000 i Seed Funding KC: s Sprint Accelerator bygger community, tillkännager nya klass K State Launch utmaningar studenter av alla bakgrunder för att vara entreprenörer SPN Kärnor: Nyheter från hela Prairie SPN Kärnor: Nyheter från hela Prairie Simple Strat positionerade för hög tillväxt i marknadsstrategisutrymmet K State Launch utmanar studenter av alla bakgrunder att vara entreprenörer KC: s Sprint Accelerator bygger samhälle, tillkännager ny klass Missouri-baserad Lean Gå Ner I Vikt Snabbt Piller Media stänger 500 000 USD i fröfinansiering