Hantera Holiday ilska och stress

Helger är vanligtvis en tid då minnen och känslor återkommer från barndomen, och de är inte alltid de enklaste att förhandla. Även om vi inte är medvetna om det, längtar och förväntningar om vilken ‘familj’ är, eller vilken ‘jul’ eller ‘nytt år’ ska vara, kan känna sig tungt och påverka våra känslomässiga liv.

Många av oss upplever mycket stress kring denna årstid som utlöses av brist på solljus under Gå Ner I Vikt På En Vecka den mörka vintersolståndet, eller våra monteringskortskort eller familjedynamik som ofta spelar ut under ‘festliga’ sammankomster. Lyckligtvis finns det hjälp, och det är lätt. Allt som behövs är att använda något vi redan har vår andedräkt.

Som fredspedagog har jag stor respekt för att använda andan som ett verktyg för att centrera oss själva. Medveten andning hjälper dig att känna dig mer jordad och lugn. Lägg märke till dig själv, din kropp, dina tankar. Förmodligen håller du andan eller inte andas mycket djupt. Så sluta din busyness och ge dig själv en gåva av ett djupt andetag. Eller två. Eller fem. Fyll din mage och dina lungor. Låt hela din torso fylla med gott syre vid inhalationen och töm helt på andan.

En väldigt viktig punkt om att stämma in i andetaget är att vara särskilt medveten om skillnaden mellan din andas och din andas ut. De är två separata delar av ett andetag, och du kan använda dem för olika behov.

För avkoppling och stressreduktion, använd andning som din fokuspunkt. Försök att andas ut ungefär dubbelt så länge du andas in. Så om du andas in för två räkningar, andas ut för fyra. Nästa andetag, experimentera med inandning för tre räkningar och utandning för sex. Kom ihåg att andas ut mycket långsamt och jämnt. Ta så länge du vill komma till slutet av andan.

Medan du slappnar av i andetaget, börja släppa av spänningar som har byggts upp i ditt huvud, nacke, käke och axlar. Medvetet släpp greppet i ditt sinne och kropp, tankar och muskler och låt spänningen falla ner mot marken. Inhale några bra, färskt syre och positivitet som ersättning för spänningen du bara har släppt.

Under din andning kommer du att sänka din Gå Ner I Vikt Snabbt Piller hjärtfrekvens och släppa spänningar från dina muskler. Din inandning ger näring till din kropp, nyhet i ditt sinne och förlivar ditt blod. Ditt huvud kommer att rensas, och du kommer att kunna hantera din semestersamling mycket, mycket bättre.

Hoppas det här hjälper. När jag undervisar de goda männen i San Quentin-fängelset, noterar de ofta hur mycket denna enkla avslappnande andningsteknik hjälper dem. Jag räknar om det Gå Ner I Vikt Snabbt fungerar för dem, på en intensiv plats som San Quentin, det kan fungera för dig och jag.