Hantering av psykisk sjukdom

Gör något fysiskt. Du kanske inte är som jag och träffar gymmet fyra gånger i veckan. Jag gör det för sanitet, inte fåfänga men det finns Gå Ner I Vikt På En Vecka saker du kan göra fysiskt för att hjälpa till att bygga den Gå Ner I Vikt På En Vecka naturliga serotonin i din hjärna som hjälper dig att må bättre mentalt. Serotonin är en kemikalie som påverkar humör, sömn och aptit. Fysisk aktivitet håller din hjärna upptagen och kan hjälpa till att hålla depression borta. Motion och andra fysiska aktiviteter, som att städa ditt hus, dansa eller gå en promenad kan också hjälpa ditt humör att bli mer positiv.

Var inte för svår på dig själv. Slutligen, bli inte upptagen eller överväldigad med vad andra har eller deras lycka. Om du är familj och vänner under semestern, är det ibland lätt att känna sina liv bättre än dina eller att de har allt. Det är fantastiskt att människor i ditt liv har det bra och är glada, men också kom ihåg att räkna dina egna välsignelser. Hitta de saker du är tacksam för och glöm inte att det finns många människor som inte har lika mycket eller kämpar i denna ekonomi. Jag var tvungen att påminna mig om det innan jag hittade ett permanent jobb och hittade min passion genom att frivilligt arbeta med NAMI Charlotte. Att göra frivilligt arbete och ge tillbaka är ett bra sätt att inte Gå Ner I Vikt Snabbt bara hjälpa andra utan att hålla dig upptagen.